Типові недоліки при проведенні уроку виробничого навчання


Типові недоліки при проведенні уроку виробничого навчання

 на допомогу  молодому майстру виробничого навчання

1.     Навчально-виробничі роботи не відповідають програмі.

2.     Не правильно визначена структура інструктажу.

3.     Матеріал інструктажу не пов’язаний із матеріалом предметів професійно-теоретичної підготовки та попередніх уроків виробничого навчання.

4.     Дублювання матеріалу предметів професійно-теоретичної підготовки.

5.     Показ прийомів проводиться методично або технічно неправильно.

6.     Не правильно пояснюється технологічний процес.

7.     Методично неправильно використовується навчально-інструкційна документація.

8.     Не використовуються ТЗН, наочні посібники.

9.     Не проводиться закріплення вступного інструктажу.

10.                       Немає чіткої системи вправ.

11.                       Немає чіткої системи та організації поточного інструктування учнів майстром.

12.                       Не звертається увага на правильність виконання трудових прийомів.

13.                       Не звертається увага на використання учнями документів письмового інструктування.

14.                       Не звертається увага на порушення учнями правил безпеки праці та організації робочих місць.

15.                       Не проводиться поопераційний контроль якості.

16.                       Не використовуються методичні прийоми розвитку в учнів самостійності, самоконтролю, логічного та технічного мислення.

17.                       Заключний інструктаж проводиться формально

Типові недоліки проведення вступного інструктажу:

 

— неправильно визначено структуру інструктажу;

— матеріал інструктажу не ув’язаний з матеріалом загальнотехнічних і спеціа-льних дисциплін та попередніх уроків виробничого навчання;

— дублювання навчального матеріалу спецпредметів;

— не проводиться або проводиться методично та технічно неправильно показ трудових прийомів, дій, рухів та пояснення технологічного процесу в цілому;

— не використовується або використовується методично неправильно навчально-інструкційна та технологічна документація;

— не використовується або використовується педагогічно і технічно неправи-льно наочні прилади, технічні засоби навчання;

— не використовуються або недостатньо використовуються новинки техніки, технології, передового досвіду;

— не проводиться або проводиться тільки шляхом усного опитування перевірка доступності і посильності нового навчального матеріалу;

— не демонструється раціональна організація робочих місць під час виконання трудової діяльності;

— не проводиться відповідь на запитання учнів.

 

Типові недоліки проведення поточного інструктажу:

 

— немає чіткої системи практичної діяльності учнів;

— немає чіткої системи в організації поточного інструктування учнів;

— не застосовуються або недостатньо застосовуються методичні засоби розвитку в учнів самостійності та технічного мислення;

— не враховується відсутність умінь і навичок учнів у користуванні навчально-інструктивною і технологічною документацією;

— не беруться майстром до уваги порушення учнями правил організації робо-чих місць та охорони праці;

— формально проводяться цільові обходи;

— не робиться міжопераційний контроль якості виконуваних робіт;

— не оголошуються критерії оцінювання виконаних робіт.

 

Типові недоліки проведення заключного інструктажу:

 

— підведення підсумків не проводяться взагалі або проводяться формально;

— аналіз підсумків уроку починається з помилок, яких припускалися учні під час уроку;

— не видається домашнє завдання або не пояснюються способи його виконання;

— не обґрунтовується оцінка роботи учнів на уроці;

— аналіз підсумків уроку не орієнтований на усунення причин недоліків в дія-льності учнів;

— зауваження майстра під час аналізу не носять педагогічного та виховного характеру.

 

Реклама

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s