Типи і види уроків виробничого навчання


Типи і види уроків виробничого навчання

У сучасній дидактиці та педагогічній практиці найбільш розповсюджена класифікація уроків згідно визначення основної дидактичної мети, що вирішується на тому чи іншому уроці. Така класифікація характерна і для уроків виробничого навчання, що мають багатокомпонентну структуру і визначають велике різноманіття дидактичних цілей.

Отже, тип уроку виробничого навчання визначається основною дидактичною метою, а

вид — це засіб його реалізації (або вказує на методику його проведення).

Класифікація типів і видів уроків виробничого навчання 

 

Тип уроку Основна дидактична мета Вид уроку
Урок формування первинних умінь

 

Сприйняття і первинне усвідомлення нової навчальної інформації: показ нових трудових прийомів і операцій трудової діяльності; формування первинних умінь правильного виконання окремих прийомів з дотриманням правил безпеки —      інструктаж

—      екскурсія

—      кіно

—      вправа

—      тренаж

Урок формування складних умінь

 

Закріплення і розвинення умінь виконання окремих прийомів і операцій трудової діяльності з дотриманням якості в роботі; формування умінь і навичок по об’єднанню декілька простих операцій в одну складну при раціональному використанні урочного часу —      лабораторно-практичні

заняття

—      вправи

—      імітаційний тренаж

—      самостійна робота

 

Урок вдосконалення

вмінь    та формування  навичок

 

 

Удосконалення та систематизація умінь при виконанні складних робіт, формування навичок при вирішенні складних виробничих завдань.

 

—      аналіз  конкретних

ситуацій

—      конкурс

—      виконання

індивідуальних робіт

—       дослідження

Урок  комплексного

застосування З.У.Н при виконанні НВР

 

 

Розвинення критичності, аналітичності. логічності мислення, самостійності та творчості учнів при виконанні НВР: комплексне застосування набутих З.У.Н.

 

—      ділова гра

—      аналіз  конкретних

ситуацій

—      виконання

індивідуальних  робіт             —  ігрове проектування

Контрольно-перевірочний урок

 

Виявлення глибини знань, перевірка і оцінка умінь і навичок виконання окремих операцій та складаних і комплексних робіт: Виявлення недоліків в З.У.Н та їх причин:

Отримання даних для атестації учнів

 

—      залік

—      тестування

—      контрольно  —

перевірочна робота

—      імітаційні вправи

—       конкурс

—       гра

 

 

Дидактичні вимоги до уроку виробничого навчання та його структури 

  1. Забезпечення єдності теорії і практики.
  2. Чітка постановка дидактичної мети і задач уроку та їх ефективна реалізація.
  3. Науковість викладання на основі НТП галузі.
  4. Застосування найбільш ефективних форм, методів і засобів навчання з метою раціональної реалізації поставлених задач уроку.
  5. Проблемно-пошуковий підхід до вивчення і застосування учнями нової навчальної інформації.
  6. Ефективне використання дидактичного і матеріально-технічного забезпечення.
  7. Формування в учнів професійних знань, умінь і навичок на основі самостійної і усвідомленої активності.
  8. Інтегрований і системний підхід у навчанні професії на основі ефективної реалізації міжпредметних зв’язків.
  9. Диференційний і індивідуальний підхід до особливості учнів у процесі навчання.

10.Логічність, доступність і посильність викладання і закріплення нової навчальної інформації.

11.Забезпечення оптимальної кількості структурних елементів уроку в залежності від їх змісту і ролі у досягненні основної дидактичної мети.

 

Реклама

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

w

Connecting to %s